44

 マリアはチカに「セレニタの誕生日は6月25日なの。あなたの誕生日は?」と言った。チカは「私6月18日生まれよ」と言った。するとマリアは「来年祝ってあげるわ」と言った。
 その夜、チカはひどくうなされてたのでセレニタは「どうしたの」と言った。するとチカは「私が生まれた星が闇に包まれたので、住める星を探してたの。でもこの前カウルクァッペが私たちの宇宙船を襲ってね、天井がお父さんの上に崩れ落ちてたの」と言った。セレニタは「そのカウルクェー…、カウルクワオアー…、カウル何とかって言うのは何なんだよ」と言った。チカは「地球の言葉で何と言うのかしら…。それから私の足下でも床が裂けて落ちて、その後どうなったか憶えてないの」と言った。セレニタは「今度そのカウル何とかってのが来たらぼくがぶっ倒してやる」と言った。
 María said to La Chica Elísea, “El Selenita's birthday is the twenty fifth day of June. When is your birthday?” And La Chica Elísea said, “My birthday is the eighteenth day of June.” And María said, “We'll celebrate your birthday in the next year.”
 At that night, La Chica Elísea had a nightmare, therefore El Selenita came and asked her. And she said, “Once our native planet had been covered by darkness, and we were searching habitable planet. But last time, Kaulquappe attacked our spacecraft. Then the ceilling tumbled down onto my father.” Then El Selenita asked, “What is Kaulquee... Kaulquaoa... Kaul...?” And La Chica Elísea said, “What is Kaulquappe called in Earthly language? ...And then the floor tore, and I fell, and I remember nothing after that.” And El Selenita said, “If it came next time, then I'll knock down it!”
 西暦1178年6月、月面で爆発が起きました。その日付は、本によって25日だったり18日だったりします。これらの日付をセレニタとチカの誕生日にしました。カウルクァッペというのはドイツ語で「オタマジャクシ」という意味です。学校の図書室にカエルの本があったんですが、カエルとオタマジャクシの、様々な言葉での呼び方が載ってました。